Kirskål.

Vare sig soppa eller fredag är längre särskilt relevant, det har ni ju fattat. Huvudsaken är trots allt att maten är vegetarisk, oavsett vilken dag som almanackan känner för att visa. För låt oss anta att djuren struntar lite i vilken dag de äts på och inte.
Idag är mitt så kallade recept egentligen mer snacks än mat. Men någonting säger mig att människor som sitter inne vid datorn och läser här istället för att vara ute i det vackra vädret, ändå är sådana som lever på chips och joltcola. Därför ska jag nu tipsa om hur man kan få både utomhusluft och chips. Bra va?

Så: Gå ut till närmsta gröna plätt och upptäck att där växer fullt med kirskål! Plocka blad som har önskad storlek - vanligtvis smakar små blad bättre, å andra sidan är de stora lite smidigare. Efter tvätt är det bara att steka bladen i lite olja och salta och peppra tills de får önskad smak. Sen har man naturchips av kirskål! Bra va?

Avslutningsvis följer ett litet skämt. Med reservation för att kan vara väldigt gjort; Chips to Gaza!
För att framkalla skratt får man förstås spåna vidare på egen hand. Men det litar jag på att ni kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0